Sunday, 17 March 2013

Cik mata yang gedik~

Selamat malam semua~ Bertemu lagi kita di warkah yang unik lagi antik nih, harhar~ Sambil melilau lilau mata ini di layar layar perak, yang semestinya tidak ketinggalan layar astro Ria yang sedang dok pekik pekik, almaklumlah cerita hantu punye pasal, tajuknye 'Nenek Bongkok Tiga', perghhh dasyat giler hantunyer, iskh iskh, Subhanallah~

Sedang dok ralit pekena pencarian kerja baru yang tidak penah bertemu penghujungnye walaupun diri ini telah bekerja, keinginan aku tuk mencari cari pekerjaan yang lebey stabil dan mempunyai lebey masa hadapan masih menebal lam jiwa raga ni, di kala ini bawah mata kiri aku ni asyik dok memperlihatkan kegedikan beliau. Biasanya kalo perasaan gedik bawah mata kiri ni biasanye bagi petanda tak bape baek kat aku sebenarnya, iskh iskh. Ketidakselesaan jugak berlaku, ye la, dok ralit gedik gedik kat mata, mana la selesa mata ni nak menengok citer hantu skang nih, errr~

Ya Allah Ya Tuhanku, lindungi aku dari perasaan dukacita dan juga perkabaran yang tidak baik. Amin YaRabbalalamin.

Sebenarnya aku tidakla terlampau obses ngan kesedihan kegedikan mata ni, tapi bila da tergedik tu nak wat camne iye dop, berserahla pada Tuhan yang maha satu. Sebab setiap yang berlaku mesti sebab dan musabatnye, Ooooo~ Sebenarnye kan kalo tengok dari sudut sains nya, penyakit gedik mata ni ada nama saintifiknya tau, "myokymia", yang diakibatkan oleh perasaan overstress, terlebey depression, kurang tido dan juga disebabkan terlebey minum kopi ker nescafe ker dan lain lain lagi. Jadi sebab mata kiri aku ni dok gedik gedik mungkin sebab sebab ni la, ececece menyedapkan hati nurani sendiri la nampaknyer, errr~

Resolusi yang tidak penah nak berevolusi yang beberapa kerap berlaku minggu ni, almaklumlah surat surat hutang mula mengadap cik tuan yang menghutani nya. Disebabkan banyak panggilan panggilan dari pelanggan pelanggan yang penuh membawa kesulitan kehutanan depa datang menghadap aku dan pabila ia nya perlu diselesaikan secara penuh perakaunannya, maka  ia nya telah pun membawa aku tuk mengenal konsep 'creative accounting', iskh iskh. Kalo bebudak student 'forensic accounting' tahu ni aku mengamalkan dasar 'creative accounting' ni memang sah sah la ada pihak akan buat 'page' anti cik tonah lepas ni, errr famous sangat ker aku nih, ekekeke~ piiiraahhhh~

Kalo gedik agi, meh pakat tutup mata~

Sekian dulu, Hidup mesti mau best~

 

2 comments:

eita said...

orang tua dulu2 pandai sangat merekaciptakan...gedik mata takde apa2 pun sekadar urat ..hahhahha...
jangan percaya sangat...

sayA tonaH said...

tu la

tapi kan honest la dari tonah ni

2 3 hari lepas tonah post entri ni

memang jadik suatu menda yang buatkan tonah sedih sangat

sampai tak tahan rasanya

apa la nasib

Running Man Addicted

Running Man Addicted