Wednesday, 6 February 2013

Menunggu dan Ditunggu~

Salam 6hb semua~ Hari ni da genap 5 hr aku mula kan pekerjaan di tempat baru buat kali ke XXX kalinya. XXX melaambangkan da tak terkira bilangannya, ekekekeke. Dan tempat aku bekerja nan sekarang adalah di my lovely hometown. Tapi jawatan yang dipangku adalah jawatan yang sama dan masih juga mengamalkan style pekerjaan yang sama.

Suasana da sah sah berbeza sesangat~ Yang penting "no traffic jam". Say yes for a wonderful life, errr~ Tetiba rasa nak maen kompang, errrr....Tapi the fact is = penat. Errkk~ Keje kat mane mane pun sama jer penatnyer. Insafff~

Kompang di paluuuu pengantin malu~ Errr~

Maap cik tonah, saya nak tanya yang hari tu tercari cari lot kedai kosong tu wat pe yer. Errrr~ Monolog aku sendirian berhad. Sebenarnya impian aku ingin bukak perniagaan sendiri, tetapi disebabkan modal yang tak bape cukup, jadik aku keje la dulu. Bak kata pepatah, simpan seseket lama lama menjadi bukit la ia~

Dalam masa yang sama, aku masih belajar tuk membuat proposal tuk momohon pinjaman dari pihak TEKUN dan jabatan tetapi bukan jambatan yang mempunyai fungsi yang seangkatan dengannya. Dan tetiba jugak aku menjadi seorang yang tekun terhadap pelajaran, errr sah hampeh~

Sebenarnye nak buat sesuatu perniagaan tu tak semestinya ad kedai, buat online pun bley gak. Tapi kegemaran aku semestinya kena ada kedai. Nampak la kekuhan nye seket. Lam masa yang same bley la membukak peluang pekerjaan kat owang laen. Errr tang mane aku nak cekau duit tuk bayar gaji sume bagai tu. Haiyaaa~

Tetiba datang perasaan yang emo emo ini, lalu terkeluarla "statement" yang sebegini:

Kadang kadang kita ni mudah lupa. Lupa sesuatu yang penting buat kita. Kenkadang bila da 'overexcited' nak mempromosikan ape yang nak jual ataupun bercakap tentang wang dan ringgit Malaysia, contohla kan, bila jumpa sanak dan saudara atau rakan rakan, terus masuk topik barangan perniagaan, pelaburan dan hal ehwal keduitan. Errr, da lupa ke nak tanye khabar dan berita utama. Saya tidak nafikan masa itu penting, tapi perlu ker "24 hours of our life" cakap pasal nak jual tu jual ni. Nasihat saya cume sy satu jer:


"MONEY IS NOT EVERYTHING"

Kan best kalo ada sepuluh keping~

Bagi orang tak paham maksud saya memang akan cepat melenting. Paham dalam dalam, Nasihat ni cuma nasihat orang orang yang biasa jer. Saya bukan sasterawan negara pun nak kena bermadah bagai.

Duit memang penting. Semua orang guna duit tuk beli tu beli ni, tapi ingatan saya cuma satu, jangan lupa ada lagi perkara laen yang jika TIADA sure kita rasa tak bahagia. Sekaya mana pun korang nak jadi, ye silakan tkde sape nak halang. Siyes tuk jadi kaya tapi jangan sampai buat aku loya....errr loya buruk...errr.

Amboii tonah, ngah emo bebenor. Takde la sekadar nak memperingati diri sendiri supaya bila aku kaya satgi aku tak lupa diri macam hang~ Errr~

Cakap pasal lupa ni, memang aku lupa, bahwa tajuk aku pada hari ini adalah:

"Menunggu dan Ditunggu"

Takde kaitan ngan matawang dan mata mata gelap dan cermin mata nan gelap.

Errr~~"

Dan sebenarnya~~~~~~Ombakkkkk~

Aku dok berdebarkan menunggu sesuatu~ Tapi tak bley habaq skang nanti tk suprise.

Sekian, errr~

4 comments:

hassy chan said...

ko mnt berniaga ke??? perghhh!!!! salutttt... aku kureng sbb aku xpndi nk pjuk org bli brg hahaha

zulhilmi tempoyak said...

bekerjalah macam kita akan hidup selamanya dan

beramal seperti kita akan mati esoknya. :)

eita said...

lama tak singgah sini..


aik!!..main suprise2 ni yang tak best ni

sayA tonaH said...

hassy: ak pun tk pndai

tp mak ak kata ak ni semulajadi ekekeke

zul:wasatiah itu mmg penting

kak eita: hehe

kejutan itu mmg mndebarkan jantung jntung nan ditunggu...errk

Running Man Addicted

Running Man Addicted