Saturday, 26 January 2013

Penaklukan perasaan~

Salam semua~ Semoga kita semua sentiasa berada di dalam rahmat Allah hendaknya.

Penaklukan perasaan~~" Mak aih tetiba.

Sekarang bahawasanya aku telah melarikan diri dari masalah, ini semua masalah penaklukan perasaan la punya pasal. Siyes satu hari suntuk ni aku sakit kepala. Lam sesakit sakit kepala pun sempat agi pegi interbiu. Aku rasa kali ni ntah ke berapa da aku bertukar keje, aku pun tak pasti. Adakah bertukar keje adalah lumrah cik tonah, haiyaaa, saya pun tk pasti ma, adakah aku tak tahan stress, adeii. Adakah Allah telah memberi signal supaya aku kawen jer, adeii. Mengeluh agi.

Kali ini apala alasannye pulak aku memberhentikan diri ini dari bekerja.

Rindu? 
Ya, saya rndu mak saya

Stress? 
Mana mana keje pun stress

Gaji? 
Oh tidak, gaji aku memang terbaekk

Bos? 
Errr~ Dalam tekak, die baek 

Jadi ape masalah nye. 

Keje banyak? 
Takde la banyak sangat, menimbun je

Mentaliti?
Stabil

Kawen?
Errr~ Komitmen.........Errr~Tukar tjuk please~

Hormon?
Sah, mencarut

Pengaruh sihir?
Haiyaa~Mintak jauh sejauh mata memandang


Adakah aku seorang pelompat keje yang berjaya. Mengikut kata budak umah aku yang tengah amik Master Business skang nih, katanye bebudak muda ataupun nama glamor nye Generasi Y amat suka melompat atau bertukar kerja. Apakah faktornyer, ececece....sudahla malas aku nak pikiaq.

Sekarang ni ntah kenapa, aku mula terpikiaq tuk menukar haluan hidop aku ni. Menda ni asyik bermain main jer la minda aku nih. Ntah betul ke haluannya aku pun tak bape pasti, tapi jauh dari sudut hati aku ni meronta ronta tuk mencuba. Jika itu adalah jalan yang mungkin terbaek bagi aku, ape salahnyer, iye dop. muahahahaha, ketawa penuh kejahatan.

Wish me luck~

Sekian.


3 comments:

hassy chan said...

hrap ko plih jln yg tbaik yg ko xkn menyesal punyee hehehehe...

محمد رازيق said...

hope hang tabah tonah. dalam dunia takdak yang mudah. all the best

sayA tonaH said...

hassy: tu la

memang lgsung tk menyesal

ekekeke~

raziq: tgh tabah la ni lam

alang2x tabah ape slhnye tggu owg meming

iye dop

selamat perkenalan

Running Man Addicted

Running Man Addicted