Sunday, 23 September 2012

Kiri kanan kiri kanan~

Salam ujung minggu semua~ Esok kena masuk keja balik da~ Huahua~

Kiri Kanan Kiri Kanan~ Kawat seket. Amik mood seorang platun. Adeii pedih~

Adeii...? Apakah itu penat ataupun sekadar keluhan kecik beso kecik beso aje ke...?

Jom kawat beramai ramai ya geng~
Dalam mingu pertama menyambung pengajian aku, aku banyak mengeluh. Entah ape yang tak kena pun aku pun tk tau. Nak kata penat memangla penat tapi penat bukan sebab kepenatan penat bekerja mahupun belajar, tapi penat melayan kerenah orang berbagai.

Nak dijadikkan citer, ada la st kelas yang aku baru join ni, masuk je kelas 'lecturer' terus suruh buat 'group' bagai semua tu. Ye la, biasa la tu tuk 'assignment'. Pastu nak dipendekkan cerita, aku termasuklah dalam suatu 'group' ni. Nak wat camne group laen da cukup cukup jer.

Dalam 'group assignment' aku terdiri daripada 4 orang, termasuk aku lor. Mula-mula, aku ngan sorang hamba Allah ni dulu la, sebab kena tunggu 2 makhluk Tuhan lagi tu yang tak sampai-sampai agi walhal waktu kelas da 30 minit berlalu.

Lam masa tu, 'lecturer' da suh la stat reka nama 'group' kami ni. Aku 'suggest' la kat budak 'group member' yang da ada sekali ngan aku ni, aku 'suggest' A, die geleng kepala, aku 'suggest' B, dia buat muka takde perasaan, entah apa masalah minah ni. Semua yang aku bagi, semua die tak berkenan, pastu bila 'lecturer' da suh anta nama kumpulan tu, buleh pulak die suh aku pikir cepat-cepat. Siyes aku rasa nak wat aktiviti kawat kaki je depan die 'time' tuh.

15 minit kemudian, datang la seorang agi 'group member' aku ni. Die duduk, langsung tak senyum. Muka 'for sure' masam mencuka. 'Stress' keje ye kak, rasa sume budak kelas tu da keje. Setahu aku, aku pun keje. Ok fine, aku wat tak tau je la. Kemudian minah yang baru datang ni pun 'suggest' la st nama, terus pulak nama tu jadik nama 'group' aku. Tak tanye pendapat aku pun. Uittt aku ni tunggul ke dinding kat situ.

Aku rasa 'time' tuh. kaki aku ni da rasa melayang layang berbaris luar kelas da masa tu. Apa masalah minah  minah berdua ni.

Dipendekkan cerita, lepas 'lecturer' kami ni bersyarah 2 3 kerat, laju je die bagi 'case study' n suh kami 'submit assignment' malam tu la jugak. Ok fine, aku pun baca la 'case study' bersama sama la ngan minah minah 'group' aku ni.

Lepas aku baca, aku terus je cuba jawab soklan satu, uitt kalo tak memang lambat la balik. Yang tak tahan, 2 orang minah ni, aku tak tahula, diorang nak menunjuk kewibawaan diorang kot, yang sorang tu habaq la kat member ni die pasai ape 'case study' tuh, pas diorang habaq tu, buleh pulak depa dok menjuihkan bibir depa kat aku. Mak aih, pigi da, yg korang habaq tu korang baca 1 'paragraph' je kot, apa masalah la korang nak menunjuk muka bagai tu semua.

Rasanya, inila kali pertama lam kehidupan aku ni, aku berjumpa ngan makhluk Tuhan yang begini rupe nya. Adeii pedih weh. Sabo je la, 'but say yes it is a little bit annoying'.

Aku tak tau lor macammana aku nak hadapi makhluk-makhluk Tuhan macam ni sekali agi tuk minggu ni dan minggu minggu yang mendatang.

Ya Allah permudahkanlah jalan ku, jika ini sudah termaktub buat ku. Amin.

Aku hanya insan biasa beb, 'for sure' akan bagi 'response' punyela. So you're better behave yourself beb. No more annoying attitude. It's not good for your own personality. Be better human, as long you're giving your fully effort for it and then I say Please No More~

Sekian.



4 comments:

nuyui a.k.a miss YUI said...

manusia ni mcm2 ragam akn kt jumpa dear =)

sayA tonaH said...

tu la

semakin mentuakan diri semakin jumpa orang berbagai

redho je la

Nizam Ijam said...

tu yang mematangkan manusia :)

sayA tonaH said...

nizam: tp sy lom matang mane agi

harhar

Running Man Addicted

Running Man Addicted