Monday, 5 September 2011

Aku da nekad~

Argh tak kira~ Aku da nekad da~ Aku nak habiskan gak akunyer semester akhir ni~

Keputusan adalah muktamad, surat menyurat tidak akan dilayan~

Imbas kembali, *tetiba la plak aku ni teringin nak tangguh akunyer semester akhir di universiti yang paling aku sayang ni~ Ye la, owang kate kite kena la tambahkan pengalaman mahupown amalan~ Sah aku da memang mem-blurkan diri sendiri~

Banyak gak la dapat feedback feedback dari member member aku yang mengatakan aku ni sure da 'giler' la ape la, kena buatan orang la ape la~ Iskh iskh~


Ye la, cume satu sem je agi nak abih, tak ke blur tetiba nak tangguh sem~ 


Psss: perkataan 'sem' kat sini adalah singkatan daripada perkataan 'semester'

Sebenarnye aku bukan sengaja nak tanggung ke ape ke, cume aku ade pelan yang lagi bernas, lunas dan sure bukan petronas~ Eh ade kaitan ea~

Iklan stesen minyak petronas ke ape ni~

Sebelum ni, aku da pikir panjang la, nak wat Pelan A la, Pelan B la, Pelan A+B la, bla bla bla~

Akhirnye, clueless, speechless dan tetiba tak tau nak wat pape~

Skang aku da tak kira, tak kisah la Pelan A ke Pelan B ke Pelan A+B ke, aku da wat kata putus aku nak abihkan mane yang lom abih nih. Tetiba teringat satu peribahasa ni:

Yang dikejar tak dapat, yang dikendong plak berciciran.

Jadik skang aku masih mempunyai perasaan yang sure lintang pukang, jiwa sah tak dapat nak ready agi. Antara tuntutan perasaan racauan aku adalah seperti berikut:

Tak tau nak tinggal kat ne~ Almaklumla sem sem sebelom ni aku bertuah dapat je kolej ea, akhir sem plak tetiba tak dapat nek nak nolong~ 

Psss: Bercakap cam tak penah dok umah sewa~ Asbestos~ 

Tapi hari ni da 5hb, masih agi tak terdapat usaha tuk mencari umah sewa ke ape ke~ Pe citer ni Tonah~

Lom pikir agi la nak bawak barang ape, yang wajib kena pos motor aku la, ye la senang aku nak berulang alik, tapi skang motor aku plak wat hal, rosak tu la rosak ni la, almaklumla motor manje, akhirnye da tersadai selama seminggu da kat umah aku ni, kalau pegi repair, wit plak tak tau nak cekau dek mane, wit pos agi~

Wink*:Nasib baekla aku ni suke bekerja, dapatla wit seket nak wat belanje~ Adoi doi doi~ Abeh wit gaji aku~ Grrr~

Psss: Tapi mak aku kate kalau wit aku tak cukup bagitahu la die~ Ekeke ade peluang ni mintak seposen dua ni~


Akhir cerita, lepas one ade two, lepas two ade three~ Redah je la~

Sekian~ Doakan saye yer sume~

Doa kan saye supaya saye cepat kawen ea~ ekeke~ lari tajuk da ni~

8 comments:

syrupmasin said...

slmt duduk umah sewe :D

tonaH iS herE said...

@syrupmasin

tu la mintak selamat sumenyer~

sitihanisahali said...

habes kan lah.rugi tak abes kan tau :)

tonaH iS herE said...

@sitihanisahali

hehe~ tak taula kenapa plak tonah ley terpikirkan pelan pelan kehidupan yang tetiba menjadik tak masuk dek akal~

skang ngah fight tuk kehidupan yang akan datang~ mintak selamat la sumenyer~

sleeping_maniac90 said...

semoga ko cpt kawen hak3..
amboi gatai..

visitme@FaTiN cOrNeR said...

teruskan perjuangan..satu sem je lg..chaiyook!

sengat said...

gud luck!!

tonaH iS herE said...

sleeping_maniac:

sengal~ ko pown same semoga sesame cepat kawen~ ekeke~

fatin:

satu sem bagaikan 20 sem~ sedey~ T_T

sengat:

tenkiu~ smg cepat aku kawen~ yehaa~

Running Man Addicted

Running Man Addicted